fbpx

PUBLIKACJE

  • KONTROLA KOSMETYKÓW

    KONTROLA KOSMETYKÓW

    Kontrola z urzędu nie musi mieć wydźwięku pejoratywnego o ile oczywiście na czas zadbamy o to w odpowiedni sposób. Jakie jednostki są uprawnione do kontroli, co może stać się przedmiotem kontroli oraz w jaki sposób należy się do tego przygotować ?

    więcej

  • OBOWIĄZKI DYSTRYBUTORÓW

    OBOWIĄZKI DYSTRYBUTORÓW

    Czy dystrybutor może być osobą odpowiedzialną ? Jakie obowiązki nakłada na dystrybutorów Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1223/2009 z dn. 30 listopada 2009 roku dotyczącego produktów kosmetycznych ?

    więcej

  • OBOWIĄZKI IMPORTERÓW

    OBOWIĄZKI IMPORTERÓW

    Importer, podobnie jak producent również jest osobą odpowiedzialną za każdy kosmetyk wprowadzony do obrotu w świetle Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1223/2009 z dn. 30 listopada 2009 roku dotyczącego produktów kosmetycznych.

    więcej

  • OSOBA ODPOWIEDZIALNA

    OSOBA ODPOWIEDZIALNA

    Kto i w jakiej sytuacji pełni funkcję osoby odpowiedzialną za produkt kosmetyczny wprowadzany do obrotu na rynku Państw Wspólnoty Europejskiej i co to oznacza w świetle obowiązującego prawa ? Jakie obowiązki spoczywają na osobie odpowiedzialnej ?

    więcej

  • PRODUCENT A WYTWÓRCA

    PRODUCENT A WYTWÓRCA

    Czy i jaka jest różnica pomiędzy producentem a wytwórcą ? Czy poprzez producenta zawsze należy rozumieć zakład produkcyjny ? Czy zakład wytwarzający produkty kosmetyczne zawsze jest osobą odpowiedzialną ? A co w przypadku private label..?

    więcej

  • PRIVATE LABEL

    PRIVATE LABEL

    Planując własną markę kosmetyczną należy zwrócić szczególną uwagę na kwestie formalno-prawne aby uniknąć zbędnych kłopotów i przykrych rozczarowań w przypadku niedopełnienia obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa.

    więcej

  • DEFINICJA KOSMETYKU

    DEFINICJA KOSMETYKU

    "Kosmetyki, które mógłbyś zjeść" czyli czym jest a czym nie jest produkt kosmetyczny ? Podstawy klasyfikacji produktów jako kosmetyków. Prezentacja kosmetyku oraz wpływ deklaracji marketingowych na prawidłową klasyfikację produktu.

    więcej

  • NOWE ALERGENY

    NOWE ALERGENY

    Zegar ruszył ! Czas wyznaczony przez Komisję Europejską na dostosowanie się do zmian legislacyjnych w obrębie oznakowania alergenów ucieka. Znamy już pełną listę alergenów obejmującą nowe pozycje oraz dokładne terminy przejściowe.

    więcej